13 Powodów, Dla Których Warto Zostać Copywriterem - Copy Bohater
Norbert 21.07.2022 0

13 Powodów, Dla Których Warto Zostać Copywriterem

W dzisiejszych czasach wzrasta zapotrzebowanie na copywriting oraz wzrastają stawki za naprawdę dobre treści. Dlaczego? Sprawdź ten artykuł.

Jeszcze 5, czy 10 lat temu, wręcz niemożliwe było namówić babcię, dziadka czy nawet starszą ciotkę, aby nie marnowała czasu i kupowała zdalnie. 

W ostatnich latach wszystko się zmieniło… Cały świat postawił OGROMNY nacisk na pracę zdalną i zakupy przez internet.

Przecież to takie proste….

Teraz, po pewnym czasie, spędzonym w izolacji, internet stał się codziennością każdego z nas. Dziadkowe zamawiający potrzebne rzeczy z Glovo lub Zalando nikogo już nie dziwią… To pewnego rodzaju standard.

A wiesz co to znaczy? Co oznacza ogromny przyrost e-konsumentów w otchłaniach internetu?

Większe pieniądze, większe oczekiwania i jeszcze większe zapotrzebowanie na konstruktorów treści, które sprzedają.

W tym miejscu cały na biały wchodzi Copywriter z Macbookiem w ręku.

Siada do pracy, tworzy 3 zdania, które podnoszą sprzedaż o 15% (czyt. kilkaset tysięcy PLN) i kasuje za tę przyjemność ładną sumkę.

Oczywiście to optymistyczny scenariusz… 

Nie każdy będzie mógł patrzeć na to, w tak pozytywnym świetle. Niemniej, wzrasta zapotrzebowanie, wzrastają stawki za naprawdę dobre treści i wzrasta poziom zrozumienia, że Copywriter jest serio potrzebny.

Nie czujesz się przekonany?

Zobacz listę 13 powodów, dla których warto wejść w świat Copywritingu

1. Możesz Pracować z Każdego Miejsca Na Ziemi

Copywriting pozwala na pracę z każdego miejsca na Ziemi.

Jako Freelancer sam ustalasz gdzie, kiedy i dla kogo będziesz tworzyć treści. W pewnym sensie zyskujesz niezależność. 

Będąc na etacie bez problemu dasz radę dogadać się na pracę zdalną. 

Bycie Copywriterem nie wymaga siedzenia w biurze. Zamiast tego możesz być na Bali albo w innym miejscu, które sprawia, że dobrze Ci się pisze.

2. Twoje Usługi Będą Potrzebne, Dopóki Istnieje Internet (A Może Nawet Dłużej)

Copywriting to zawód, który rozwija się każdego dnia. Do momentu, w którym sprzedaż będzie odbywała się za pomocą internetu, masz gwarantowaną pracę.

A jeśli zdobędziesz odpowiednie doświadczenie i zbudujesz silną markę osobistą, bez żadnego problemu znajdziesz nowe zlecenia w „realnym” świecie.

I uwaga! Copywriter  to nie tylko praca dodatkowa. Spokojnie możesz zajmować się tym 200 godzin w miesiącu (jeśli tylko chcesz tyle pracować).

3. Możliwość Szybkiego Awansu

Copy jest często początkiem drogi w świecie marketingu. Dodatkowo (co jest ogromnym atutem) – Copywriter zwiększa dochód swoich klientów.

Co to oznacza? 

Każda udana kampania, którą stworzyłeś, będzie widoczna ($$$) i doceniona. Otrzymujesz wynagrodzenie w zależności od wyników, które dostarczasz (lub nie) swoim klientom. 

Znasz lepsze środowisko do łapania awansu?

4. Dodatkowe Pieniądze Za Pracę Jako Copywriter Po Godzinach

Copywriting umożliwia zarabianie dodatkowych pieniędzy po godzinach.

W przypadku Freelancera to dość oczywiste – pracujesz dla samego siebie. Jednak praca na etacie, to już inna bajka….

Copywriter ma ten plus, że po godzinach może zostać freelancerem. To turbo wygodna opcja dla osób, które chcą dorobić 500, czy 1000 zł na swoje wydatki. Co przy odrobinie pracy i zdobytego doświadczenia jako copywriter nie powinno być dla Ciebie żadnym problemem.

5. Ciągłe Poszerzanie Swojej Kreatywności

Bez wątpienia tym, co wyróżnia dobrego copywritera jest otwarty umysł i nieustająca ciekawość świata, produktów, ludzi i reklam.

Pracując jako copywriter ciężko się nudzić… Będziesz miał okazję poznać mnóstwo interesujących i różnorodnych branż. Szczególnie na początku swojej przygody z copywritingiem. Ale więcej o tym przeczytasz w dalszej części artykułu.

Dzięki temu nieustannie będziesz karmić swoją ciekawość, a tym samym poszerzać swoją kreatywność.

6. Znajomość i Jednoczesna Nauka Zagadnień z Wielu Branż

Dziesiątki przerzuconych stron… Setki przeczytanych artykułów…. Tysiące napisanych słów. Tworzysz, zarabiasz i uczysz się jednocześnie. 

Po roku w tej branży możesz na pamięć znać przepis na Greckie Souvlaki lub kojarzyć proces wymiany filtru paliwa w swoim BMW (serio) 🙂

7. Prosta Droga Do 10 Tysięcy / Mies.

Copywriting to prosta droga

W naszym świecie jest niepisana zasada, która mówi: „Im więcej korzyści materialnych dostarczysz, tym więcej zarobisz”. 

Tak właśnie jest w przypadku Copywritera. Jeśli dasz zarobić swoim klientom, oni chętnie się odwdzięczą i opłacą Twoją fakturę z uśmiechem na twarzy. 

Nie będziesz już kosztem. Od teraz będziesz magikiem od chwytliwych tekstów, dzięki któremu zarobili spory pieniądz (win = win).

8. Do pracy Wystarczy Ci Telefon

Na dłuższą metę pewnie nie jest to zbyt efektywne… Jednak trzeba to powiedzieć: Do pracy Copywritera wystarczy tylko telefon!

9. Nie Potrzebujesz Dużego Doświadczenia

Copywriting to cenna umiejętność, bariera wejścia jest niska, mało kto robi to dobrze… Zaangażowanie i kreatywność liczą się o wieeeeeele bardziej niż wypchane po brzegi CV.

10. Copy To Świetny Początek Ścieżki Kariery w Marketingu

Copywriter każdego dnia pochłania dziesiątki informacji. W końcu pisanie tekstów sprzedażowych to w 80% research. A każdy research to dodatkowa wiedza. 

To świetny fundament do przeskoczenia w inne obszary marketingu. Od Copywritera do Marketera. Wystarczy rok albo dwa.

11. Niska Bariera Wejścia

Nasze polskie podwórko jeszcze dorasta do korzystania z usług Copywriterów. To prawie jakby porównać początki Facebooka i stron firmowych. 

Kiedyś nieliczni mieli swój Company Page. Dzisiaj nawet warzywniak Pani Zosi ma swój profil. 

Tak jak wspominałem wcześniej, w Polsce jest mało osób, które robią to naprawdę dobrze. Spokojnie możesz zacząć dziś i za rok być jednym z lepszych twórców treści.

12. Jedna z Najcenniejszych Umiejętności, Która Daje Baaaardzo Dużo

Sprzedawanie słowem – czy to nie brzmi pięknie? 
Sprzedaż jest najważniejszą umiejętnością na świecie. Sprzedajemy każdego dnia – swoje pomysły rodzinie, prośbę o awans szefowi itd.

Copywriting to jedna umiejętność, która zwraca się dużo lepiej niż 3 opanowane języki w stopniu perfekcyjnym. To umiejętność, która zapewni Ci więcej klientów, znajomości więcej pieniędzy.

13. Copywriting Jest Jak Jazda Na Rowerze…

Copywriting jest jak jazda na rowerze.

Jeżeli raz się tego nauczysz, to ciężko później stracić tę umiejętność.

Jak wszystko – copywriting się rozwija. Nie można temu zaprzeczyć. Jednak nie rozwija się na tyle szybko, aby zapomnieć tej umiejętności. 

Jak już raz to zrozumiesz, to będziesz operował słowem niczym Włoski kucharz ciastem do pizzy. 

Brzmi dobrze, co?

Zacznę i Co Dalej?

Jak to, co dalej? Będziesz wymiatać! Copywriting to przyjemna, kreatywna i rozwijająca praca. 

Nawet jeśli po roku, dwóch, czy siedmiu Ci się znudzi, to skok w bok będzie stał dla Ciebie otworem. Od Marketing Performance po Strategie Contentowe. Trzeba tylko działać, działać i jeszcze raz działać.

A co może Ci pomóc w działaniu?

Cotygodniowa i darmowa dawka wiedzy z zakresu Copywritingu!

Zapisz się za darmo do Copylettera. To jedyny taki newsletter, który nauczy Cię pisać i sprawi, że przejdziesz drogę OD ZERA do Copy Bohatera.

Pisanie jeszcze nigdy nie było tak proste #BeYourOwnCopyHero

  • Copywriting: Co To Takiego? - Copy Bohater pisze:
    Komentarz czeka na zatwierdzenie. To jest podgląd komentarza, który będzie widoczny po jego zatwierdzeniu.

    […] Jeśli powyższe argumenty jeszcze Cię nie przekonały, sprawdź nasz artykuł: 13 Powodów, Dla Których Warto Zostać Copywriterem. […]

  • Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    To też może Cię zainteresować

    Jak Osiągać Swoje Cele Jako Copywriter?

    Jak Osiągać Swoje Cele Jako Copywriter?

    Robert Szewczyk 15.01.2023 0
    Przejdź do artykułu
    5 Pytań, Które MUSISZ Sobie Zadać Przed Każdym Tekstem

    5 Pytań, Które MUSISZ Sobie Zadać Przed Każdym Tekstem

    Najważniejszą rzeczą w copywritingu jest zadawanie właściwych pytań. Odpowiedź na nie pozwoli Ci tworzyć teksty, które chce się czytać. 

    Norbert 21.07.2022 0
    Przejdź do artykułu
    Copybohater

    Czas na Copy Bohatera. Czas na Ciebie!

    Te materiały sprawią, że konkurencja zacznie kopiować Twoje teksty, a Ty zaczniesz sprzedawać pisaniem.

    Zaczynamy!