Nagłówek to 80% mocy każdego tekstu.
To często pierwszy i jedyny tekst, który czyta osoba, która trafiła na Twoje copy.
Zadaniem nagłówka wg. Joe Sugarmana jest to, aby czytelnik przeczytał wstęp.
Zadaniem wstępu jest sprawienie, aby user przeczytał pierwszy akapit.
I tak dalej i tak dalej.
Nazywa się to slippery slope.
Głównym elementem slippery slope jest nagłówek.
Od niego wszystko się zaczyna.
A Ty możesz takie świetne, wciągające nagłówki pisać wręcz na zawołanie.
Tu i teraz.
Na miejscu.
Musisz zadać sobie tylko 3 pytania:
Kto skorzysta z tych treści?
Swój tekst piszesz do konkretnej persony.
Do osoby, która ma swoje pasje, zainteresowania i nawyki.
Im dokładniej ją poznasz, tym łatwiej będzie Ci pisać.
Z tego całego poznania stworzysz nagłówek, który dzięki odniesieniu się do cech persony przyciągnie jej uwagę.
Wybierz to, co nakręca personę.
Przykład:
- Top 10 głośników (źle)
- Top 10 głośników, głośniejszych niż koncert Metallicy (dobrze)
Jak im pomogę?
W pierwszym pytaniu odniosłeś się do osób zainteresowanych Metallicą, czy ogólnie muzyką metalową.
Dla nich odniesienie do tego zespołu jest bardzo oczywiste i wciąga ich w treść.
W drugim pytaniu musisz im powiedzieć, jak im pomożesz.
Jak to, że te głośniki są głośniejsze od Metallicy, im pomoże.
Co im to da?
Przykład:
- Top 10 energooszczędnych głośników głośniejszych niż Metallica
Co sprawia, że ten tekst jest wyjątkowy?
Widzisz już, że o ile inne zestawienia skupiają się na wypisaniu głośników, to Twój na ich tle jest wyjątkowy.
Jest kierowany do wyjątkowych ludzi.
O wyjątkowych zainteresowaniach.
Wiec możesz dodać coś ekstra, mrugnięcie okiem.
Takie porozumienie ponad podziałami.
Mentalne połączenie.
Przykład:
- Top 10 energooszczędnych głośników głośniejszych niż Metallica na 2 koncertach na Narodowym!
Części mowy
W stworzeniu wyjątkowego nagłówka pomoże Ci też odpowiednie użycie części mowy.
Czasownika, rzeczownika i przymiotnika.
Zobacz, jaka jest ich rola i jak je stosować.
Czasownik
To akcja.
To dynamika.
Wrzuca czytelnika w sam środek akcji.
Najlepiej użyć go na początku.
Dzięki temu zapowiada on nadchodzącą zmianę.
Zapytaj siebie o to, co zrobi dla persony Twój produkt.
Zwiększ…
Zmniejsz…
Strać…
Zyskaj…
Oszczędź…
Ciesz się…
Rzeczownik
Opisuje dwa skrajne miejsca dla klienta.
To, gdzie jest i to, gdzie chce być.
To musi być coś ważnego dla persony.
Jeśli nie jest, to go nie porwie.
Może chcieć poradnik, zysk, udział, e-book, czas etc.
Przymiotnik
Mówią o tym, jak duża jest zmiana.
Czy to tylko małe pitu pitu, czy zwiększenie zysków o 14000%.
Oczywiście im większa skala zmiany, tym lepiej.
Podsumowanie
Skoro już wiesz co i jak z nagłówkami, to spróbuj sam stworzyć świetny tytuł, dzięki opisanej wyżej metodzie.
Zadaj sobie po kolei pytania, a potem dodaj części mowy.
Ćwicz i patrz, jak kupują!

Czy po ogloszeniu upadłości można zalozyc firme? I was able to find good info from your blog articles. Kiedy wierzyciel może zlozyc wniosek o upadłość?
Co to jest upadłość konsumencką i na czym polega? Simply desire to say your article is as astounding. The clearness in your post is simply great and i could assume you’re an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the gratifying work. Jak samemu ogłosić upadłość konsumencką?
Jakie są kryteria kwalifikujące go do objęcia postępowaniem upadłościowym? Remarkable issues here. I am very satisfied to look your article. Thank you a lot and I am taking a look ahead to touch you. Will you kindly drop me a e-mail? Kiedy ogłosić upadłość konsumencka?