Robert Szewczyk 15.01.2023 0

Zadajesz Te 3 Pytania i Masz Świetny Nagłówek Szybciej, Niż Mijają Święta

Nagłówek to 80% mocy każdego tekstu.

To często pierwszy i jedyny tekst, który czyta osoba, która trafiła na Twoje copy.

Zadaniem nagłówka wg. Joe Sugarmana jest to, aby czytelnik przeczytał wstęp.

Zadaniem wstępu jest sprawienie, aby user przeczytał pierwszy akapit.

I tak dalej i tak dalej.

Nazywa się to slippery slope.

Głównym elementem slippery slope jest nagłówek.

Od niego wszystko się zaczyna.

A Ty możesz takie świetne, wciągające nagłówki pisać wręcz na zawołanie.

Tu i teraz.

Na miejscu.

Musisz zadać sobie tylko 3 pytania:

Kto skorzysta z tych treści?

Swój tekst piszesz do konkretnej persony.

Do osoby, która ma swoje pasje, zainteresowania i nawyki.

Im dokładniej ją poznasz, tym łatwiej będzie Ci pisać.

Z tego całego poznania stworzysz nagłówek, który dzięki odniesieniu się do cech persony przyciągnie jej uwagę.

Wybierz to, co nakręca personę.

Przykład:

  • Top 10 głośników (źle)
  • Top 10 głośników, głośniejszych niż koncert Metallicy (dobrze)

Jak im pomogę?

W pierwszym pytaniu odniosłeś się do osób zainteresowanych Metallicą, czy ogólnie muzyką metalową.

Dla nich odniesienie do tego zespołu jest bardzo oczywiste i wciąga ich w treść.

W drugim pytaniu musisz im powiedzieć, jak im pomożesz.

Jak to, że te głośniki są głośniejsze od Metallicy, im pomoże.

Co im to da?

Przykład:

  • Top 10 energooszczędnych głośników głośniejszych niż Metallica

Co sprawia, że ten tekst jest wyjątkowy?

Widzisz już, że o ile inne zestawienia skupiają się na wypisaniu głośników, to Twój na ich tle jest wyjątkowy.

Jest kierowany do wyjątkowych ludzi.

O wyjątkowych zainteresowaniach.

Wiec możesz dodać coś ekstra, mrugnięcie okiem.

Takie porozumienie ponad podziałami.

Mentalne połączenie.

Przykład:

  • Top 10 energooszczędnych głośników głośniejszych niż Metallica na 2 koncertach na Narodowym!

Części mowy

W stworzeniu wyjątkowego nagłówka pomoże Ci też odpowiednie użycie części mowy.

Czasownika, rzeczownika i przymiotnika.

Zobacz, jaka jest ich rola i jak je stosować.

Czasownik

To akcja.

To dynamika.

Wrzuca czytelnika w sam środek akcji.

Najlepiej użyć go na początku.

Dzięki temu zapowiada on nadchodzącą zmianę.

Zapytaj siebie o to, co zrobi dla persony Twój produkt.

Zwiększ…

Zmniejsz…

Strać…

Zyskaj…

Oszczędź…

Ciesz się…

Rzeczownik

Opisuje dwa skrajne miejsca dla klienta.

To, gdzie jest i to, gdzie chce być.

To musi być coś ważnego dla persony.

Jeśli nie jest, to go nie porwie.

Może chcieć poradnik, zysk, udział, e-book, czas etc.

Przymiotnik

Mówią o tym, jak duża jest zmiana.

Czy to tylko małe pitu pitu, czy zwiększenie zysków o 14000%.

Oczywiście im większa skala zmiany, tym lepiej.

Podsumowanie

Skoro już wiesz co i jak z nagłówkami, to spróbuj sam stworzyć świetny tytuł, dzięki opisanej wyżej metodzie.

Zadaj sobie po kolei pytania, a potem dodaj części mowy.

Ćwicz i patrz, jak kupują!

A jeśli chcesz więcej wartościowych wskazówek ze świata copy i marketingu, to koniecznie wbijaj na naszego Discorda (kliknij).

Autorem tego wpisu jest Skolland – Mateusz Kaczmarek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To też może Cię zainteresować

Jak Wykorzystać Sztuczną Inteligencję (AI) w Copywritingu?

Jak Wykorzystać Sztuczną Inteligencję (AI) w Copywritingu?

Robert Szewczyk 30.12.2022 0
Przejdź do artykułu
Zadajesz Te 3 Pytania i Masz Świetny Nagłówek Szybciej, Niż Mijają Święta

Zadajesz Te 3 Pytania i Masz Świetny Nagłówek Szybciej, Niż Mijają Święta

Robert Szewczyk 15.01.2023 0
Przejdź do artykułu
Copybohater

Czas na Copy Bohatera. Czas na Ciebie!

Te materiały sprawią, że konkurencja zacznie kopiować Twoje teksty, a Ty zaczniesz sprzedawać pisaniem.

Zaczynamy!