5 Pytań, Które MUSISZ Sobie Zadać Przed Każdym Tekstem
Najważniejszą rzeczą w copywritingu jest zadawanie właściwych pytań. Odpowiedź na nie pozwoli Ci tworzyć teksty, które chce się czytać.
Najważniejszą rzeczą w copywritingu jest zadawanie właściwych pytań. Odpowiedź na nie pozwoli Ci tworzyć teksty, które chce się czytać.
Większość ludzi nie ma naturalnej zdolności do pisania w taki sposób, jaki jest niezbędny, aby uzyskać odpowiedź, kliknięcie, czy konwersję…
Nie ma znaczenia do kogo piszesz…. Nie ma znaczenia, czy jest to wykładowca, klient, rekruter czy miliarder. Nie ma nawet znaczenie, co piszesz.
Post na Social Media, artykuł blogowy czy maile sprzedażowe. Nie ma to żadnej różnicy.
Wszystkie treści, które tworzysz muszą mieć jakiś cel. Powinny przeprowadzać odbiorcę z punktu A do punktu B. Ułatwiać mu czytanie, a nie to utrudniać.
A co najważniejsze: NIE POWINNY marnować czasu czytelnika.
W pracy copywritera, content writera czy marketera ważne jest tworzenie treści, które sprawiają, że odbiorca poczuje się zrozumiany, otoczony opieką i prowadzony za rękę do rozwiązania swojego problemu.
Jak pisać takie treści?
Kiedy piszesz, rozpoczynasz walkę o uwagę czytelnika.
W momencie, gdy dana osoba spojrzy na naszą treść, musi poczuć, że jest ona pisana właśnie do niej. Musi być przekonana, że każde słowo zostało dobrane idealnie dla niej.
Jak pisać takie treści?
Jak sprzedawać słowem przez maila?
Jak zapewnić sobie gwarancję, że doprowadzimy do pożądanego efektu?
To proste…
Najważniejszą rzeczą w copywritingu jest zadawanie właściwych pytań.
Ten proces doprowadzi Cię do właściwych hipotez. A następnie pozwoli Ci wyciągnąć wnioski, które przybliżą Twoje treści do perfekcji.
Mówiąc bardziej po ludzku: dobra treść zagwarantuje odbiorcy poczucie, że jest idealnym odbiorcą Twojego przekazu. Będzie czuł się zrozumiany, doceniony i potrzebny.
Czemu to takie ważne?
Spójrzmy prawdzie w oczy…. NIKT NIE LUBI SPAMU.
Wszyscy codziennie jesteśmy bombardowani reklamami i wiadomościami, więc bardziej niż kiedykolwiek wybieramy to, co czytamy.
Jako copywriterzy, sprzedawcy lub marketerzy musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby ludzie rzeczywiście czytali nasze materiały.
Od zadania sobie kilku pytań.
To tyle. Żadnej magii.
Zadajesz sobie kilka kluczowych pytań, odpowiadasz na nie i trzymasz się w ramach odpowiedzi. Pozwoli Ci to napisać wiadomość, którą chce się czytać.
Przejdźmy wspólnie przez te pytania:
Zastanów się kto jest Twoim odbiorcą i dowiedz się czegoś o tym człowieku. Zrozum kim jest, co go interesuje, na czym mu zależy i przede wszystkim, CO ROBI.
Ty i Twoja praca nic nie znaczycie, jeśli nie rozwiązujecie żadnego problemu (ważnego dla Twojego odbiorcy). To brzmi okrutnie. Wiem. Taka jednak jest prawda. W biznesie (i życiu) nikt nie chce tracić swojego czasu na darmo.
Jeśli masz do kogoś jakąś sprawę, to musisz się w pierwszej kolejności upewnić, że rozwiązujesz problem, z którym ta osoba się boryka.
Masz już problem, znajdź teraz wartość, która ten problem rozwiązuje. Unikaj stwierdzeń, że Twoją wartością jest 100 zadowolonych klientów lub 20 lat na rynku. To nie jest wartość – to jest powtarzane stwierdzenie przez tysiące innych firm. Nic Cię nie wyróżni.
Poszukaj konkretnej wartości. Kilka przykładów:
a) Sprzedajesz pompy ciepła. Twoje uszczelki wymienia się raz na 10 lat a konkurencji co 2 lata. To jest wartość
b) Sprzedajesz przekąski dla sportowców. Twój baton proteinowy ma 60g białka i 12 gram cukru. Konkurencja ma jedyne 51g białka i aż 18 gram cukru. To jest wartość.
c) Sprzedajesz kurs angielskiego. 6 lekcji w miesiącu. Dodatkowo zapewniasz dostęp do grupy na Discordzie, materiały szkoleniowe w PDF oraz 30 dni gwarancji. Twoja konkurencja nie ma gwarancji, nie buduje społeczności i nie daje materiałów. Masz aż 3 wartości więcej.
a) Godzina stania w korkach to problem. Godzina mniej dla dzieci to ból.
Każda zachcianka i każdy problem ma swoją ukrytą przesłankę. Wiesz jaki problem ma Twój klient. Zastanów się teraz, jaki ból może mu towarzyszyć?
Dla przykładu:
b) Brak poduszki finansowej to problem. Konieczność pracy w miejscu, którego nie lubisz, to ból.
Mówimy o tzw. Call To Action. Twój wpis lub wiadomość powinna prowadzić do podjęcia jakiejś akcji przez Twojego odbiorcę.
Dobrze przemyśl w jaki sposób umieścić Call to Action i działaj.
Dobra treść i słaba treść różnią się jedną rzeczą… Konwersją, która jest królową wyników Twoich działań.
Lepiej poświęcić 10 godzin na myślenie i sprzedać 1000 produktów, niż przemyśleć wszystko w godzinę i sprzedać tylko 28 produktów.
Czas na planowanie zwraca się błyskawicznie.
Nie daj się wkręcić w złe Copy. To niezbyt dobra droga…
Pamiętaj, że Copy Bohater jest z Tobą i zawsze Ci pomoże w tworzeniu treści, które działają.
Copy Bohater co tydzień wyśle na Twoją skrzynkę wartościowe wskazówki, które pozwolą Ci oczyścić internet ze słabej (i złej) treści 🙂
Najważniejszą rzeczą w copywritingu jest zadawanie właściwych pytań. Odpowiedź na nie pozwoli Ci tworzyć teksty, które chce się czytać.
Te materiały sprawią, że konkurencja zacznie kopiować Twoje teksty, a Ty zaczniesz sprzedawać pisaniem.
Zaczynamy!