Jak Cofnąć Czytelnika w Czasie i Wywołać w Nim Pozytywne Emocje? - Copy Bohater
Robert Szewczyk 07.12.2022 1

Jak Cofnąć Czytelnika w Czasie i Wywołać w Nim Pozytywne Emocje?

Od 1985 roku wiemy, że istnieje pamięć jawna i utajona.

Analiza jednej i drugiej ułatwia dotarcie do prawdziwych czynników, które wpływają na zachowanie kupujących.

Nasza pamięć przechowuje sporo informacji, jednak nie wszystko, co w niej jest da się łatwo przywołać.

Jak pewnie sam zauważyłeś, pewnie informacje możesz z pamięci wyciągnąć bez żadnego wysiłku np. to, że istnieje proszek Persil.

To pamięć jawna.

Z drugiej strony, część informacji wymaga dużego wysiłku, skupienia i czasu.

Zastanawiasz się.

Przeczesujesz swoją pamięć.

Na przykład, gdy próbujesz sobie przypomnieć jakie kosmetyki używa Twoja babcia z innego kraju, bo chcesz jej kupić prezent.

To pamięć ukryta.

Informacje w niej zawarte dają tylko ledwie zauważalne sygnały istnienia.

A bardzo często nie masz żadnej świadomości tego, że tam są.

Mimo to wpływają na Twoje zachowanie.

Istnieją dwa rodzaje pamięci: 

1. Pamięć Jawna
2. Pamięć Ukryta

Ok, to jak dotrzeć do pamięci jawnej?

Są 3 metody:

Przypominanie swobodne – zapytana osoba samodzielnie udziela odpowiedzi z pamięci.

Przypominanie z podpowiedzią – osoba pytana potrzebuje pewnych wskazówek, ale daje rade.

Rozpoznawanie – tutaj drogą do sukcesu jest ograniczenie ilości elementów, wśród których jest poprawna odpowiedź. Tak działają na przykład niektóre teleturnieje – Milionerzy.

Jak dotrzeć do pamięci utajonej?

Aby dotrzeć do pamięci utajonej trzeba użyć metod pośrednich.

Na przykład można dać zadanie, które użyje tej pamięci.

Np. uzupełnianie brakujących liter w słowie.

Jak marketing wykorzystuje pamięć utajoną?

Zwizualizuj to sobie.

Idziesz na zakupy i wkładasz do koszyka mleko Łaciate i margarynę Rama.

Po zakupach zostajesz o nie zapytany.

Mówisz, że nie oglądasz reklam, nie słuchasz radia, nie czytasz gazet.

No reklamy na Ciebie nie działają.

Ale wystarczyło, że ktoś miał reklamówkę z Ramą, która mignęła Ci na parkingu.

A na banerze przy drodze przez ułamek sekundy zobaczyłeś mleko.

Takie wydarzenia, niespodziewane, zapisują się w Twojej pamięci.

Bo pamięć jawna jest bardzo ulotna.

Czasem nawet po kilku godzinach nie pamiętasz nic.

Za to pamięć utajona opiera się czasowi.

Wystarczy czasem rzut okiem, mignięcie przed oczami i już.

Zapisane.

Jak może to wykorzystać copywriter?

Tak jak opisywał pewną scenę Proust w książce „W poszukiwaniu straconego czasu”.

Tam po latach, do swojej ciotki przyjechał główny bohater.

Ciotka postawiła przed nim ciastko magdalenkę.

Wystarczył jego zapach, aby wywołać wspomnienia z dzieciństwa bohatera.

Wakacje spędzane u Cioci.

Zabawy ze znajomymi.

Pierwsze miłości.

Pierwsze bójki.

Co z tego dla Ciebie Copy Bohaterze?

Wstaw do swojego tekstu coś, co może wywołać taką reakcję u persony, dla której piszesz.

Na przykład, jeśli piszesz dla persony ze wsi to wspomnij o żniwach, o zabawach w polu.

Jeśli piszesz dla persony z miasta to opisz zabawy na trzepaku, grę w piłkę na trawniku.

Przypomnij im to, co dobre.

To, co miłe.

To od razu nastawi ich pozytywnie do tego, co sprzedajesz.

Bo copywriting to nie schematy, szablony, aidy czy PASy.

Copywriting to gra psychologiczna.

To wywoływanie emocjonalnych reakcji słowami.

Naucz się tego, a będziesz najlepszym Copy Bohaterem.

Autorem tego wpisu jest Skolland – Mateusz Kaczmarek
  • xAntonio pisze:

    Temat o tyle trudny, co bardzo ważny i (dosłownie) wszechobecny.

    Jestem też pod wrażeniem jakości pracy, którą wykonał Mateusz.

    Widać tutaj mocne szlify. Ale przede wszystkim – dobre copy.

  • Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    To też może Cię zainteresować

    13 Powodów, Dla Których Warto Zostać Copywriterem

    13 Powodów, Dla Których Warto Zostać Copywriterem

    W dzisiejszych czasach wzrasta zapotrzebowanie na copywriting oraz wzrastają stawki za naprawdę dobre treści. Dlaczego? Sprawdź ten artykuł.

    Norbert 21.07.2022 0
    Przejdź do artykułu
    Chcesz Przemówić Do Ludzkich Umysłów? Wykorzystaj Perswazję

    Chcesz Przemówić Do Ludzkich Umysłów? Wykorzystaj Perswazję

    Robert Szewczyk 17.12.2022 0
    Przejdź do artykułu
    Copybohater

    Czas na Copy Bohatera. Czas na Ciebie!

    Te materiały sprawią, że konkurencja zacznie kopiować Twoje teksty, a Ty zaczniesz sprzedawać pisaniem.

    Zaczynamy!