Praca dla Copywritera. Czy jest ciężko znaleźć pracę w tym zawodzie? Jak i gdzie szukać pracy dla Copywritera?
Mam dla Ciebie wielokrotnie sprawdzony sposób na znalezienie pracy jako Copywriter.
Powiem inaczej! To sposób, który sprawdzi się niezależnie od tego, co oferujesz.
Możesz być copywriterem, contentowcem, social media managerem, a nawet programistą.
Wystarczy zastosować jedną metodę, więcej o niej poniżej.
Copywriter Praca: Jak Zdobyć Pierwsze Zlecenie w 7 Krokach
- Stwórz ofertę (nacisk na mocne strony i rozwiązanie problemu klienta)
- Stwórz bazę kontaktów
- Sprzedaj
- Domknij umowy
- Pracuj z klientami
- Rekomendacje / Polecenia / Portfolio
- Wróć do punktu drugiego
Wyjaśnijmy sobie szczegółowo każdy z punktów. Ważne jednak jest to, abyś zrozumiał mój punkt widzenia.
Na starcie nie warto szukać pracy w firmie. Stracisz tylko czas na wysyłanie ofert, usłyszysz 10 odmów (bo nie masz doświadczenia) i finalnie się zniechęcisz.
Takie coś nie ma większego sensu… Lepiej na początku działać samemu.
Ty – klient.
Zrobisz więcej, zarobisz więcej i nauczysz się więcej. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz dysponował odpowiednimi pokładami determinacji i chęci do nauki.
Wracając…
Stworzenie Oferty
W pierwszym punkcie ważne jest to, abyś zrozumiał i dobrze opisał co oferujesz.
Zastanów się co potrafisz, co możesz zrobić i co najważniejsze: czy będziesz umieć zrobić to dobrze. (Jeśli nie, to czy będziesz w stanie nadrobić wiedzę na tyle szybko, aby zrobić to dobrze).
Stworzenie Bazy Kontaktów
Excel. Prosta tabela od 1 do 50.
Tworzysz następujące kolumny: nazwa, email i notatka.
Wpisujesz 50 kontaktów, do których się odezwiesz. Muszą być to ludzie, którzy mogą mieć realną potrzebę skorzystania z Twoich usług.
Komplementarnie do maila możesz użyć LinkedIn. Przyda się do researchu, zaczepki lub follow-upa.
Sprzedaż
Odpalasz excela. Bierzesz pierwszą osobę z listy. Piszesz do niej maila.
Krótko, konkretnie i bez spiny – polecam model AIDA.
Pamiętaj, aby nie pisać jak robot (lub gorzej… jak bot).
W przypadku pierwszych klientów warto użyć pewnej taktyki, która nazywa się ”Oferta, na którą nie opłaca się powiedzieć NIE”.
Polega na tym, że dajesz klientowi gwarancję. Jeśli dany tekst mu się nie spodoba, to nie płaci. Lub idąc jeszcze dalej. Jeśli dany tekst mu się nie spodoba, to dajesz klientowi 100 zł za stracony czas.
Brzmi to tak, jakbyś miał stracić w tydzień 1000 zł. W rzeczywistości pozyskasz dzięki temu 10 klientów, z czego może tylko jeden będzie miał jakieś „obiekcje”.
Zaufaj mi, przedsiębiorcy docenią Twoją pewność siebie i dadzą Ci szansę.
Domknięcie Umów
Napisałeś do 50 osób, zainteresowanych jest 5, 8 albo 25. Skup się teraz na tym, aby sprawnie domknąć umowy i zacząć działać.
Praca z Klientami
Umowy podpisane. Przyszedł czas na danie z siebie wszystkiego. Wkładasz w swoją pracę 120%. Oddajesz wszystko przed terminem, 10 razy sprawdzone i przemyślane.
Klienci Ci płacą i co najważniejsze (mają o Tobie bardzo dobre zdanie).
Podejrzewam, że nie mniej niż 50% z nich, będzie chciało z Tobą dalej pracować. Przez miesiące, albo i lata.
Rekomendacje / Polecenia / Portfolio
Masz już co pokazać następnym klientom. Złóż to w całość i działaj dalej.
Poproś swoich zadowolonych klientów o rekomendacje. Poproś ich o polecenie. Możliwe, że akurat ich znajomy szuka kogoś takiego jak Ty. Wystarczy poprosić, może coś z tego będzie 🙂
Warto też złożyć swoje portfolio. Paczkę swoich realizacji, które udowodnią przyszłym klientom, że wiesz co robisz.
Wróć Do Punktu nr 2
Zdobyłeś doświadczenie.
Pozyskałeś klientów.
Zarobiłeś kasę.
I jeszcze do tego dostałeś rekomendacje i polecenia.
Wracasz do punktu drugiego. Budujesz bazę potencjalnych klientów powtarzasz cały proces.
Tak właśnie napędza się maszynę Freelancingu.
Nieźle co?
Czy To Ci Wystarczy?
Oczywiście, że…. tak.
Najpierw zacznij działać a później myśl.
To tak samo jak z chudnięciem. Nie myślisz, co zrobić, aby schudnąć. Dobrze wiesz, co robić.
Zamiast tracić miesiąc za miesiącem, zacznij myśleć podczas biegania.
Proste?
Myśl w trakcie działania, a nie odwrotnie.
A Wiesz Co Jest Jeszcze Prostsze?
PRAKTYCZNA nauka, która sama do Ciebie przychodzi. Czyli Copywletter na Twojej skrzynce.
Zapisz się bo niedługo wysyłka kolejnego wydania!
Dlaczego warto?
Ponieważ co tydzień otrzymasz 1-email wypchany po brzegi wartościowymi materiałami.
Co znajdziesz w środku?
- Ciekawe osoby do obserwowania.
- Narzędzia, które usprawnią Twoją pracę.
- Zbiór najciekawszych wpisów i inspiracji copy.
- Gotowe schematy, które działają. Nie musisz nic robić. Zrobiliśmy to za Ciebie.
- Wskazówki, które możesz natychmiastowo wdrożyć, aby odpicować swoje teksty.
Kliknij tutaj i dołącz na pokład Copylettera #BeYourOwnCopyHero